Kjøpsvilkår

Følgende kjøpsvilkår gjelder for salg av alle varer, produkter og tjenester fra vår nettbutikk www.pitaya.no. Ved salg til forbruker anvender nettbutikk de obligatoriske punktene under gjeldende lov.

Eieren av nettbutikk er:

3 DØTRE AS

Høvdingtunet 14

4320 SANDNES

NORWAY

VAT NO 931 702 610

​Generelt

Vi selger varer, produkter og tjenester, til privatpersoner og bedrifter i Norge. For å handle hos oss, må du har fylt 18 år. Dersom du er under 18 år, må du ha samtykke for kjøpet ditt av en foresatt.

Bestilling

Bestilling skjer via vår hjemmeside www.pitaya.no. Dersom du har spørsmål rundt hvordan du bestiller, er du hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice ved å sende en mail til Office@pitaya.no. Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpsvilkår, og at dine personopplysninger registreres i vårt kunderegister.

Ved bestilling er kjøpet bindende først når vi bekrefter bestillingen, gjennom en kvittering eller faktura som du får på din registrerte e-postadresse. Ved eventuelle feil på for eksempel pris, lagerdifferanser, leveringstid osv., forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Dette innebærer blant annet at om et produkt i butikk assortiment har utgått, eller av andre årsaker ikke er tilgjengelig innenfor rimelige tiltak, Vi er ikke skyldig å oppdrive et slikt produkt, til tross for at kunden har bestilt det. Dersom du ikke er fornøyd med vår korrigering, kan du selvfølgelig avbestille ordren din, uten kostnad.

Rabattkoder kan kun brukes enkeltvis, ikke i kombinasjon med hverandre.

Betaling

I kassen kan du velge mellom flere aktive betalmåtene. Alle betalingsmåter håndteres av Klarna, Vipps eller  Faktura / bankoverføring.

Vi garanterer at de betalingsmåter som tilbys på nettbutikken er trygge.

Dersom kjøperen bruker kredittkort debetkort eller vipps ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Konto blir belastet samme dag som varen sendes.

Vi håndterer aldri kundens kortinformasjon. Kunden kan kun handle med Vipps og kort utstedt i Norden.

Samtlige priser oppgis i norske kroner, inklusive moms for private kunder.

Integritetspolicy

Vi bruker Integritetspolicy på sine nettsider. Mer informasjon finner du i vår Integritetspolicy (LINK). 

Copyright

Alt innhold på denne nettsiden, som tekst, grafikk, logoer, bilder, lydklipp, digitale nedlastinger og annen software, tilhører www.pitaya.no eller våre leverandører, og er beskyttet av norske og internasjonale lover om opphavsrett.

Frakt & Levering

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.

Leveringstiden avhenger av hvilken vare du kjøper.

Vår leveringstid er normalt 2-8 arbeidsdager på alle varer som er tilgjengelig på lager.

For bestillingsvarer leveringstid er fra 3 til 5 uker, avhengig av tilgjengelighet fra produsenten.

Leveringstiden som er oppgitt er et estimat og endringer kan forekomme.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil kjøperen motta en oppdatert leveringsbekreftelse per e-post med ny forventet leveringstid.

Leveringstiden regnes fra dagen etter at du la inn bestillingen og ved mottak faktura som du får på din registrerte e-postadresse forutsatt at vi har varen på lager. Så fort varen(e) har forlatt vårt lager, overgår leveringsansvaret til fraktfirmaet, som leverer din ordre innenfor gitt tid. Vi kan ikke gi noen form for leveringsgaranti for varer som ikke finnes på lager ved bestillingstidspunkt, eller for varer som har forlatt vårt lager. Det betyr at den totale leveringstiden før varen kommer frem til deg, kan bli lengre enn hva som angis som normalt for valgt fraktmåte, dersom transportøren selv forårsaker en forsinkelse.

Vi anbefales det at du i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Synlige skader må påpekes til transportør ved mottak. Du/mottakeren skal kontrollere at leveringen er uskadet og komplett. Om leveringen er skadet eller om kolli savnes, skal det noteres på budes fraktbrev/håndskanner før signeringen gjennomføres. Ved signering av fraktbrevet/håndskanner bærer du/mottakeren det juridiske ansvaret for at informasjonen om de leverte varene er sann. 3 DØTRE AS forbeholder seg retten til å nekte levering til annet enn folkeregistrert adresse. 

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har skjulte skader eller mangler, må vi ha beskjed om dette innen 1-2 dager. Denne fristen må overholdes da en eventuel reklamasjon i forbindelse med skader som har oppstått under frakt må fremmes til vår transportør i løpet av 5 dager etter mottak av varen. Vi er derfor takknemlige for at du melder fra om skaden så raskt som mulig, innenfor denne tiden. Ved skader send oss en epost til office@pitaya.no med informasjon om skaden. Alle skader må dokumenteres med bilder. Skjulte skader som først meldes oss etter fristen vil automatisk bli avvist av transportøren.

Ved bestilling over 1000 kr vi tilbyr gratis frakt for private kunder. Gratis transport gjelder ikke bedriftskunder.

Frakt over 35kg deler vi i 2 kolli. 

Uavhentede bestillinger

Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspedisjonskostnad osv.). 

Hvis du nekter å motta leveringen din eller ikke er til stede på leveringsadressen til avtalt leveringstid, blir varene dine sendt tilbake til oss og du vil bli belastet for kostnaden av returen.

Leveringsmåte

Levering av bestilte varer skjer med Bring, Posten eller Postnord. Vi velger best alternativ.

Postpakke

Levering til hentested – Postnord, Posten, Bring

Forsendelsen ankommer ditt nærmeste hentested, f.eks. en lokal matbutikk. Du vil motta en sms med informasjon om hvor du kan hente pakken din. Om pakken ikke hentes innen 14 dager, sendes den i retur.

Hjemmelevering

Levering på døren – Postnord, Posten, Bring

Levering gjøres til tomtegrensen – postkassen, dørmatte. Levering skjer på hverdager (ikke røde).

Henting av varer på butikk eller lager er kostnadsfritt. Hente varen på vårt lager etter avtale.
Lagger adresse:
Lundegeilen 18
4323 Sandnes
Tel for avtale henting:
+47 450 17 115

Angrerett og Retur

Ved kjøp på nett har du som kunde rett til å angre kjøpet ditt etter angrerettlovens bestemmelser.

Angreretten innebærer at du uten grunn kan angre kjøpet ditt innen 14 dager, dette forutsetter at varen er ubrukt. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du mottar bestillingen.

Angreretten gjelder kun for varer som er på lager.

Når gjelder angreretten ikke :

Angreretten dessverre ikke gjelder produkter som er produsert etter forespørsel (bestillings varer) eller etter personlige ønsker. Angreretten gjelder kun for varer som er på lager.

Ved bruk av angreretten på deler av bestillingen, betaler vi tilbake beløpet på varen(e) som returneres.

Angreretten gjelder imidlertid ikke for hygieneprodukter som har kontakt med huden (f. eksempel tøybind)

Kunden må selv betale for retur av varer.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen for de returnerte varene til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen. Angre og bytteretten gjelder ikke varer som er spesialbestilte

Hvis du skal returnere

For å kunne benytte angreretten varen må være ubrukt og i en slik tilstand at 3 DØTRE AS vil selge den på nytt. Du er ansvarlig for varen fra den dagen du henter eller får levert den og til den er returnert tilbake til oss. Varen skal returneres i orginal emballasje. Du kan ikke skade emballasjen. hvis brutt eller manglende emballasje tilsier en redusert salgsverdi for oss, vil det bli beregnet et fradrag i returbeløpet utfra redusert salgsverdi. 

Når vi har mottatt varen vil vi gå over den og vurdere hvilket beløp som skal refunderes til deg. 

Varen må leveres tilbake på samme måte som den ble levert. Om den opprinnelige sendingen ble levert med budbil til din privatadresse, arbeidsplass el. må varen leveres tilbake på samme måte. Sendinger som skal i retur med budbil adresseres til følgende adresse:

3 DØTRE AS

Høvdingtunet 14

4320 SANDNES

NORWAY

VAT NO 931 702 610

Office@pitaya.no
tel.450 17 115

Garanti og reklamasjon

Garanti er to år for varer som er ikke kosmetikk

Vi har ingen fornøydgaranti, dette betyr at vi ikke akseptere returer eller reklamasjoner av kosmetikker du har brukt, men de lever ikke opp til forventningene dine. Vi alltid anbefaler å sjekke ut produkt i butikk før du kjøper. Hvis du er ikke sikkert vår konsulent kan hjelpe deg å velge rett produkt til din huden. 

Hvis din huden er oversensitive. Vi anbefaleå teste produktet på et lite område (for eksempel innsiden av håndleddet) og vente i 24 timer, før full bruk. Dette for å være sikker på at det ikke oppstår en uønsket reaksjon.

Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist.

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatningsvare eller at kjøpet heves.

Vi selges produktene med to år reklamasjonsfrist for feil/mangler.

Selger forbeholder seg retten til å kunne utbedre eventuelle feil og mangler eller foreta en omlevering. 

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes selgeren muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes selger skriftlig via e-post.

Kjøpsloven. 

Om du vi gjøre en reklamasjon på varen din, kontakt vår kundeservice. Du vil bli bedt om å sende oss en beskrivelse av varens feil, med tydelige bildebevis, slik at vi kan hjelpe deg i prosessen. 

Varegarantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil, dvs. feil som fantes på varen ved levering. Fabrikasjonsfeil skal fremvises for, og konstateres av oss. Avhengig av situasjonen, kan du bli tilbudt en gratis reparasjon, ny vare, eller avslag i originalprisen. Varegarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne feilen på produktet, eller om du selv er den som har forårsaket skaden.

Rabattkoder

Innløse rabattkode

Ønsker du å benytte deg av en rabatt eller kompensasjonskode ved en bestilling hos oss, gjør du følgende:

  1. Legg produktene dine i handlekurven, og gå til kassen
  2. Skriv rabattkoden inn og aktivere

OBS! Dersom koden ikke fungerer, dobbeltsjekk at du har stavet rabattkoden riktig, og at du har brukt store og små bokstaver på riktig måte. Rabattkuponger kan ikke brukes sammen med andre kampanjer og rabatter.

Vilkår ved bruk av rabattkoder

Kompensasjons- og erstatningskoder fra kundeservice, gjelder kun for ett kjøpstilfelle. For å være gyldig, må koden angis i kassen, før du betaler. Du kan ikke registrere koden etter gjennomført kjøp. Det er kun mulig å bruke én rabattkode per kjøp

Hver rabattkode har en fastsatt gyldighetstid. Det er ikke mulig å forlenge gyldighetstiden, eller å aktivere en rabattkode etter at gyldighetstiden er utløpt.

Dersom du har valgt å returnere en vare, der en rabattkode ble anvendt ved kjøpstilfellet, vil du motta en erstatningskode på samme verdi

Tvister

Klagemål eller synspunkter om vår tjenester eller produkter bør meddeles til vår kundeservice via e-post office@pitaya.no. Dersom du ikke er fornøyd med vår håndtering av ditt ærende er du velkommen til å henvende deg til Forbrukerrådet eller Forbrukertvistutvalget, som tar avgjørelsene ved en eventuell tvist.

Kontakt: 

3 DØTRE AS

Høvdingtunet 14

4320 SANDNES

NORWAY

VAT NO 931 702 610

Office@pitaya.no
tel.450 17 115

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådetfremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.

Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.